איך בוחרים פינות אוכל לבית?

בכל קטלוג עיצוב שבו תעיינו תמצאו מבחר של פינות אוכל, המון דגמים ולא מעט עיצובים וסגנונות. נדמה שיש חלופה נפלאה שתתאים לכל אחד על פי צרכיו, אבל ההיצע העשיר עשוי גם לבלבל. אז איך תדעו מה באמת מתאים לצרכים שלכם ואיך תקבלו את ההחלטה הנכונה, ממנה תיהנו בכל ארוחה משפחתית בשנים הבאות?

לפני שבוחרים פינות אוכל – מגדירים צרכים

בשלב ראשון עצרו והגדירו לעצמכם את הצרכים הבסיסיים והפשוטים ביותר. ראשית קבעו מה מספר הסועדים שצפויים לאכול סביב השולחן בשגרה, וכמה אורחים אתם בדרך כלל מארחים לארוחות חגיגיות יותר. לאחר מכן רשמו לעצמכם את המידות הקיימות בשטח, וזכרו שיש להשאיר מרחב סביב השולחן גם כדי לאפשר תנועה חלקה, וגם כדי לאפשר הצבה של כיסאות. כעת תוכלו לקבוע מה הגודל האידאלי לשולחן עצמו, גם כשהוא סגור – וגם כשהוא פתוח, בהנחה שאתם מתכננים לרכוש פינת אוכל נפתחת.

פינות אוכל בשלל צורות

אחרי שהגדרנו את הצרכים הפשוטים ביותר שלנו, נוכל לצמצם אפשרויות ולהתמקד בפינות אוכל עודפים שמתאימה לנו באמת. אם יש לכם דירה קטנה יחסית או ששטח המרחב המיועד לשולחן צר, ייתכן ששולחן אוכל עגול יעשה את העבודה וישרת אתכם היטב. מנגד, בחלל גדול ומרווח יותר ניתן לבחור פינת אוכל ארוכה – מלבנית או אליפטית למשל – ולוודא שניתן לפתוח אותה. תוכלו לבחור פתיחה הדרגתית, כלומר לשלוט במידת ההרחבה של השולחן, או בפתיחה אחת משמעותית, שתוסיף לשולחן שלכם במקרים רבים גם מטר שלם.

פינות אוכל מחומרי גלם שונים

שולחן אוכל מזכוכית נחשב יוקרתי למדי, ואין ספק ששולחן עשוי שיש הוא מפואר במיוחד. אליהם מצטרפים גם פינות אוכל מעץ מלא או מאלומיניום, וכפי שאתם בוודאי מבינים בשלב הזה, יש באמת מבחר אינסופי של אפשרויות. אז לפני שתבחרו באפשרות כזו או אחרת, שימו לב לחומרי הגלם האחרים שקיימים בסלון או במרחב שבו תוצב פינת האוכל, כדי להבטיח אחידות עד כמה שאפשר. שולחן שיש המוקף פריטי ריהוט מעץ ייראה כמו נטע זר, בעוד שולחן רחב ידיים מעץ מלא ישתלב היטב ויעניק תחושה נעימה וחמימה בחלל.

להשלמת התמונה – כיסאות נוחים

אחרי שבחרתם שולחן מתאים ולפני שתזמינו את החברים לארוחה דשנה, אל תשכחו להוסיף גם כיסאות. גם כאן האפשרויות רבות ומגוונות – ריפוד בד או עור, וגם כיסאות ללא ריפוד בכלל, עם משענת נמוכה או גבוהה, עם ידיות או בלעדיהן. רק אתם יודעים מה מתאים לצרכים שלכם ומה יתאים לסגנון העיצובי המועדף עליכם, אבל שימו למידות הכיסא ולגובהו, כדי להבטיח נוחות ותחושה של מרחב סביב השולחן לכל אורך הארוחה, ולכל הסועדים, גם כשהשולחן במצב סגור, וגם כשהוא פתוח לרווחה.

הכלל החשוב מכולם – התאמה לתנאי החלל

מעל לכל, כשאתם בוחרים את הדגם האידאלי עבורכם בין שלל פינות אוכל מעוצבות, שימו לב לצרכי השטח עצמו. בחרו פינת אוכל שתתאים לחלל הקטן או הגדול שעומד לרשותכם, לצורתו של החדר ולסגנון העיצובי הקיים בו ממילא. אלה הפרטים הקטנים שקל לעתים לשכוח מהם, אבל אלה גם הפרטים שמשפיעים לאין שיעור על התוצאה הסופית. אין ספק שמדובר בפריט ריהוט גדול ומרשים, בעל נוכחות שאי אפשר להתעלם ממנה, ולכן כדאי לתת את הדעת על ההתאמה שלה למרחב כולו, על האווירה שהיא משרה ועל הסטיילינג בכלל. כך תוכלו ליהנות ממנה הרבה יותר, גם כשהיא כלל איננה בשימוש אלא חלק מהתפאורה בחדר – וגם כשאתם מארחים חברים לסעודת שבת מפנקת במיוחד.

PEXELS
ילדים ים
10 טיפים לבילוי בטוח ונעים עם ילדים בים

יציאה לים עם ילדים יכולה להיות חוויה מרגשת ובלתי נשכחת לכל המשפחה. בין אם אתם יוצאים לשייט או פשוט מבלים על שפת החוף, הבטיחות תמיד צריכה להישאר בראש סדר העדיפויות. עם קצת הכנה ידע חשובים, אתם יכולים להבטיח זמן בטוח ומהנה לכל המשתתפים ובפרט לילדים.

היריון
6 דברים שלא ידעת לגבי ההיריון שלך

הריון הוא מסע מופלא מלא בפליאה וציפייה, אבל הוא גם מלווה באינספור שינויים והפתעות. בעוד שהיבטים רבים של הריון ידועים היטב, ישנן כמה תופעות שפחות מדברים עליהן ועלולות לתפוס אותך לא מוכנה. הנה שישה דברים מסקרנים שאולי לא ידעת על ההיריון שלך:

מסיבת יום הולדת בגן עם עוגה
עוגות גן: ההפתעה המושלמת לילדים!

עוגות גן תמיד היו הפתעה מרתקת ומתוקה לילדים. בין אם זה יום ההולדת שלהם, חגיגה בגן או כל אירוע מיוחד, העוגות האלה מביאות שמחה והתרגשות עצומה לפנים הקטנטנות. עם הצבעים התוססים והעיצובים המפתיעים שלהן, עוגות הגן יעשו את החגיגה של ילדכם לבלתי נשכחת.

מדריך לרוכש שרשרת שמות אישית: תכונות עיקריות שיש לקחת בחשבון

האם אתה מחפש להוסיף נופך של התאמה אישית לקולקציית התכשיטים שלך? שרשרת שמות אישית עשויה להיות בדיוק מה שאתה צריך! בין אם אתה רוצה לענוד את השם שלך או את השם של אדם אהוב, שרשראות אלו הן אביזר אופנתי וייחודי. לפני ביצוע רכישה, חשוב להבין את התכונות העיקריות שיכולות להפוך שרשרת שמות אישית למיוחדת באמת.