איך לבחור שם לתינוק

במהלך ההיריון חושבים בני הזוג רבות על שם מתאים לתינוק או לתינוקת אשר אמורים להיוולד בקרוב. לבחור שם לתינוק זו אחריות רבה, כיוון ששם זה ילווה את התינוק לאורך כל חייו, בימי הגן, בית הספר, הצבא והחיים הבוגרים.

בחירת שם לתינוק

השם הפרטי המלווה כל אדם לאורך כל כך הרבה תחנות בחייו הוא למעשה תעודת הזהות וסימן ההיכר שלו ולכן קיימות כל כך הרבה התלבטויות, עד שמתקבלת החלטה על השם המתאים ביותר.

השיטה הנכונה היא להכין במהלך ההיריון רשימה של שמות פוטנציאליים. מדי פעם כדאי להציץ ברשימה ולהוסיף שמות יוצאי דופן ששמעתם בימים האחרונים בגן של הילדים או בבית הספר ומאד מצאו חן בעיניכם ובמקביל, אפשר גם לגרוע שמות מסוימים אם החלטתם שהם נראים לכם פחות.

ברוב המקרים, לקראת מועד הלידה הצפוי נותרים ברשימה מספר קטן יחסית של שמות שברור לכם שמתוכם תבחרו את השם המתאים ביותר.

הרכבה של רשימת השמות לתינוק

קבוצת השמות יכולה לכלול שמות קלאסיים שתמיד אהובים כמו לדוגמה רועי או תומר, שמות מודרניים אשר נשמעים לאחרונה כמו ריף או איב, שמות אשר מתאימים גם לבנים וגם לבנות כמו רותם או לירון. לרשימה זו מתווספים הרבה פעמים שמות מהתנ"ך כמו דוד או יואב ושמות של קרובי משפחה אשר הלכו לעולמם וקיימת בקשה להנציח את שמם.

המגמה של כל משפחה היא לבחור שמות שהם בנתיב זהה כמו לדוגמה מודרני או יוניסקס על פי אהבותיהם של ההורים. יהיו כאלו שיקדמו בברכה מתן שם לתינוק על שמו של אדם שנפטר ואחרים שיירתעו מכך ויעדיפו לא לתת לתינוק רך שם אשר נושא עימו הרבה זיכרונות מהעבר.

בחירת השם המתאים ביותר

לאחר הלידה, כשהכול עבר בשלום והתינוק מונח עם חבל הטבור על בטנה של האם או מחייך במיטה הקטנטנה בבית היולדות, יהיה להורים הרבה יותר קל לבחור את השם מתוך הרשימה אשר הוכנה מראש. האימא תביט על פניו של התינוק ותאמר את השמות ברשימה בזה אחר זה כדי להרגיש איזה מהם הוא הנכון ביותר עבורו.

לפעמים תוך דקות מתקבלת ההחלטה כיוון שההתאמה היא מושלמת לאחד מהשמות. אך לפעמים קיימות התלבטויות בין כמה שמות או שקיימת תחושה שלמעשה אף אחד מהשמות שהוכן מראש אינו מתאים לפנים המלאכיות של התינוק ולכן יש לבחון שמות חדשים עד שהאימא תהיה שלמה עם ההחלטה.

כאשר מדובר בבן, חייבים לבחור שם עד מועד ברית המילה ולא אחת רק בדרך לאולם מתקבלת ההחלטה הסופית על השם התואם את אישיותו העתידית של התינוק. כאשר מדובר בבת, יש זמן ובמקרים רבים קוראים לה התינוקת לאורך שבועות עד שיורד האסימון ומוצאים את השם המנצח שהוא המתאים ביותר לקטנטונת.

ילדים ים
10 טיפים לבילוי בטוח ונעים עם ילדים בים

יציאה לים עם ילדים יכולה להיות חוויה מרגשת ובלתי נשכחת לכל המשפחה. בין אם אתם יוצאים לשייט או פשוט מבלים על שפת החוף, הבטיחות תמיד צריכה להישאר בראש סדר העדיפויות. עם קצת הכנה ידע חשובים, אתם יכולים להבטיח זמן בטוח ומהנה לכל המשתתפים ובפרט לילדים.

היריון
6 דברים שלא ידעת לגבי ההיריון שלך

הריון הוא מסע מופלא מלא בפליאה וציפייה, אבל הוא גם מלווה באינספור שינויים והפתעות. בעוד שהיבטים רבים של הריון ידועים היטב, ישנן כמה תופעות שפחות מדברים עליהן ועלולות לתפוס אותך לא מוכנה. הנה שישה דברים מסקרנים שאולי לא ידעת על ההיריון שלך:

מסיבת יום הולדת בגן עם עוגה
עוגות גן: ההפתעה המושלמת לילדים!

עוגות גן תמיד היו הפתעה מרתקת ומתוקה לילדים. בין אם זה יום ההולדת שלהם, חגיגה בגן או כל אירוע מיוחד, העוגות האלה מביאות שמחה והתרגשות עצומה לפנים הקטנטנות. עם הצבעים התוססים והעיצובים המפתיעים שלהן, עוגות הגן יעשו את החגיגה של ילדכם לבלתי נשכחת.

מדריך לרוכש שרשרת שמות אישית: תכונות עיקריות שיש לקחת בחשבון

האם אתה מחפש להוסיף נופך של התאמה אישית לקולקציית התכשיטים שלך? שרשרת שמות אישית עשויה להיות בדיוק מה שאתה צריך! בין אם אתה רוצה לענוד את השם שלך או את השם של אדם אהוב, שרשראות אלו הן אביזר אופנתי וייחודי. לפני ביצוע רכישה, חשוב להבין את התכונות העיקריות שיכולות להפוך שרשרת שמות אישית למיוחדת באמת.