האם מטבח לילד עוזר להתפתחות שלו

ילדים בשנות החיים המוקדמות שלהם לומדים דברים וביצוע פעולות על ידי חיקוי המבוגרים שסביבם. ישנם שלבי התפתחות שונים שבהם יש ציפייה מילדים בגילאים שונים לבצע פעולות שונות, להביע את עצמם בדרכים כאלה ואחרות וכמובן להבין את הלך הרוח של השגרה במקום שבו הם חיים. זה בדיוק התפקיד של מטבח לילדים. בנים ובנות כאחד אוהבים ונהנים לשחזר את הפעולות שההורים או האחים הגדולים מבצעים במטבח ובכלל זה – בישול מדומה, הנחת כלים בתנור או שטיפה שלהם תחת הברז, סידור השולחן או פינוי שלו לאחר הארוחה וכמובן הגשת המנות לשולחן סביבו יושבות הבובות ומחכות בתאבון רב. בעזרת מטבח משחק של הילדים הם ילמדו לא רק מה עושים במטבח ואיך מבצעים את הפעולות אלא הם יכולים לרכוש מגוון רחב של כישורים ויכולות שחשוב מאד שירכשו בזמן המתאים להם. מכאן החשיבות של מטבח כזה לילדים ומדוע חשוב וכדאי שלכל ילד יהיה מטבח כזה או אחר.

התרומה של מטבח משחק להתפתחות הילדים

לא משנה איזה מטבח קונים לילד או לילדה – אפשר להיות בטוחים שיהיה להם הרבה מה לעשות בו ואיתו. המטבחים שמיועדים למשחק של ילדים עשויים בדרך כלל מחומרי גלם איכותיים כמו פלסטיק קשיח או עץ – מה שמאפשר לילד להתנסות במגע במגוון של מרקמים. בין שאר הפולות שיבצעו הילדים אפשר למנות פתיחה וסגירה של ארונות קטנים ודלתות (פתיחה רוחבית או אופקית), פתיחה וסגירה של מגירות, בחירה איך לסדר את הכלים השונים, שימוש באותן הפעולות שמבוצעות במטבח האמיתי (החזקת סיר חם עם בד או כפפה), בחישה של תבשילים בתוך הסירים וכמובן שטיפת הכלים לאחר הארוחה. בגיל מאוחר יותר, שבו הילדים כבר יכולים להתנסות בפעולות במטבח האמיתי שם הם יעזרו להורים שלהם לבשל – כבר יהיו להם המיומנויות הדרושות ויהיה להם קל יותר להבין מה עליהם לעשות.

מה אומרים המומחים?

ישנם נושאים שקשורים בגידול והתפתחות ילדים ויש קונצנזוס לגביהם. אפשר לומר שהתרומה המשמעותית של מטבח לילדים גם היא כזאת. תוך כדי משחק והנאה הילד לומד לבצע פעולות שונות, מסתכל ומסתקרן בנוגע למה שהמבוגרים עושים במטבח שבבית ורץ לעשות את אותו הדבר לבובות והדובים שלו. עם הזמן אפשר להוסיף עוד חלקים או אביזרים למשחק, להניח חלק נוסף של ארון או מגירות ליד המטבח או מעליו, לשדרג את מה שהילד יכול להפיק מהמשחק במטבח וכך ללא ספק הוא ימשיך ללמוד תוך כדי הנאה ומשחק. תמיד חשוב לשים לב לאביזרים והכלים על מנת לוודא שהם מתאימים לגילו של הילד, שאין בהם שום סכנה לפגיעה בו ושאלה חלקים שיחזיקו מעמד הרבה זמן. תמיד כשיבואו חברים הם ייהנו לשחק במטבח ביחד.

ילדים ים
10 טיפים לבילוי בטוח ונעים עם ילדים בים

יציאה לים עם ילדים יכולה להיות חוויה מרגשת ובלתי נשכחת לכל המשפחה. בין אם אתם יוצאים לשייט או פשוט מבלים על שפת החוף, הבטיחות תמיד צריכה להישאר בראש סדר העדיפויות. עם קצת הכנה ידע חשובים, אתם יכולים להבטיח זמן בטוח ומהנה לכל המשתתפים ובפרט לילדים.

היריון
6 דברים שלא ידעת לגבי ההיריון שלך

הריון הוא מסע מופלא מלא בפליאה וציפייה, אבל הוא גם מלווה באינספור שינויים והפתעות. בעוד שהיבטים רבים של הריון ידועים היטב, ישנן כמה תופעות שפחות מדברים עליהן ועלולות לתפוס אותך לא מוכנה. הנה שישה דברים מסקרנים שאולי לא ידעת על ההיריון שלך:

מסיבת יום הולדת בגן עם עוגה
עוגות גן: ההפתעה המושלמת לילדים!

עוגות גן תמיד היו הפתעה מרתקת ומתוקה לילדים. בין אם זה יום ההולדת שלהם, חגיגה בגן או כל אירוע מיוחד, העוגות האלה מביאות שמחה והתרגשות עצומה לפנים הקטנטנות. עם הצבעים התוססים והעיצובים המפתיעים שלהן, עוגות הגן יעשו את החגיגה של ילדכם לבלתי נשכחת.