הליך פונדקאות – החששות והבטיחות

הנושא כמעט ואינו מדובר אבל יותר ויותר זוגות מוצאים עצמם זקוקים לשירותי פונדקאות בישראל, והמספר שלהם רק הולך וגדל בכל שנה שחולפת. הליך פונדקאות יכול להיות מורכב גם מבחינה לוגיסטית אבל גם מבחינה רגשית. הוא טומן בחובו בירוקרטיה רבה, צורך בהלך רוח, התרגשות וחששות, כולם מובנים מאליהם לנוכח רגישות המצב. אז מה כולל תהליך פונדקאות  ומאיפה בכלל מתחילים לברר עליו לעומק וכיצד המרכז להורות יכול לסייע לזוגות לצלוח את המשימה שבסופה הם יחזיקו בילד משלהם בידיים? 

אז איך מתחילים הליך פונדקאות?

כאשר הרופאים מודיעים שהגיע השלב לחשוב על פונדקאות, לא מעט אנשים כבר הספיקו לעשות על הנושא גוגל. אז פונדקאות היא למעשה אישה שנושאת עבור הזוג את הילד הביולוגי שלהם. בישראל ניתן לבצע פונדקאות עבור זוגות הטרוסקסואליים, בדרך כלל הם עוברים שבעת מדורי גיהנום בטיפולי פוריות ובמשך שנים ארוכות, ולעיתים ידוע מראש שכדי להביא ילד יש להיעזר במסגרת של הליך פונדקאות אבל מאיפה מתחילים? 

קודם כל יש לקבל אישור ראשוני מטעם הוועדה לאישור הסכמים לנשיאת עוברים. מדובר על האישור הסטנדרטי והראשוני לתהליך פונדקאות בישראל. לאחר הגשת הבקשה על ידי ההורים הוועדה מחליטה האם לאשר או לא לזוג לעבור הליך פונדקאות בארץ. לבקשה הזו מצרפים מסמכים רבים הכוללים בדיקות רפואיות ובדיקות פוריות, ומסמכים אישיים נוספים. 

המשך התהליך 

לאחר קבלת האישור ההורים המיועדים צריכים לאתר אם פונדקאית, הם יכולים לעשות זאת בפרסום במודעה בעיתון, בפייסבוק, או להיעזר במסגרות שונות כמו המרכז להורות המסייע ומכוון זוגות בתהליכי פונדקאות לאורך שנים. כדאי לדעת שישנן גם סוכנויות אשר עוסקות בתיווך הזה שבין זוגות ובין נשים שמעוניינות לקיים תהליך פונדקאות בעצמן. 

הסכמים, עורכי דין וגם הקשר בין האם הפונדקאית לבני הזוג

כל הליך פונדקאות מרגש, עוצמתי וגם קצת מסובך מבחינה בירוקרטית. גם כל תהליך פונדקאות יכלול הסכמים בין בני הזוג ובין האם הפונדקאית, בו יהיו כל תיאומי ציפיות הצדדים זה מזה, גם מבחינת הפן הכלכלי אבל גם מהפן הרגשי. שאלות רבות יכולות להיות מוצפות כאשר עוברים הליך פונדקאות כמו למשל כמה פעמים רואים את הפונדקאית במהלך ההיריון, האם הקשר הדוק, רופף? האם במסגרת פונדקאות מקובל שבני הזוג או האישה יגיעו לבדיקות הרפואיות? האם הם מעודכנים כאשר היא לא מרגישה טוב? במסגרת תהליך פונדקאות וחתימה על ההסכמים גם מדברים על הלידה – האם ומתי הזוג נמצא בלידה, איזה הליך לידה יהיה בכלל, ומהן ההעדפות של האם פונדקאית בנושא ועוד. 

הכימיה בין הזוג לפונדקאית

אחד הדברים החשובים ביותר עליהם יש לתת את הדעת בעת הליך פונדקאות הוא הכימיה בין האם הפונדקאית לזוג. כאשר מתחילים לחשוב על פונדקאות יש גם לחשוב לעומק מי הייתם רוצים שתישא את התינוק שלכן ברחמה. פונדקאות היא לא הליך רק פיזי, מדובר על הליך רגשי מאוד לכל הצדדים, כולל האם הפונדקאית שמקריבה את גופה למשך תשעה חודשים. כבר בתחילת הדרך של תהליך פונדקאות יש לשאול את השאלות החשובות – מהם הקווים האדומים שלכם? על מה אתם לא מתפשרים? מה הכי חשוב לכם? כדאי לזכור שגם כאשר תהליך פונדקאות הולך חלק הוא מאוד מרגש ומוביל לאמוציות רבות כמעט בכל שלב. פונדקאות היא קשר עמוק עם אדם נוסף, שאולי בהתחלה לא הכרתם, אבל הוא הופך להיות אחד האנשים המשמעותיים ביותר בחייכם. לסיכום, הליך פונדקאות יכול להיות סופר מרגש, הוא יכול לכלול בירוקרטיות רבות, אבל בסופו יש נס קטן שאותו מחזיקים בידיים, כזה שנשאר לכל החיים.

ילדים ים
10 טיפים לבילוי בטוח ונעים עם ילדים בים

יציאה לים עם ילדים יכולה להיות חוויה מרגשת ובלתי נשכחת לכל המשפחה. בין אם אתם יוצאים לשייט או פשוט מבלים על שפת החוף, הבטיחות תמיד צריכה להישאר בראש סדר העדיפויות. עם קצת הכנה ידע חשובים, אתם יכולים להבטיח זמן בטוח ומהנה לכל המשתתפים ובפרט לילדים.

היריון
6 דברים שלא ידעת לגבי ההיריון שלך

הריון הוא מסע מופלא מלא בפליאה וציפייה, אבל הוא גם מלווה באינספור שינויים והפתעות. בעוד שהיבטים רבים של הריון ידועים היטב, ישנן כמה תופעות שפחות מדברים עליהן ועלולות לתפוס אותך לא מוכנה. הנה שישה דברים מסקרנים שאולי לא ידעת על ההיריון שלך:

מסיבת יום הולדת בגן עם עוגה
עוגות גן: ההפתעה המושלמת לילדים!

עוגות גן תמיד היו הפתעה מרתקת ומתוקה לילדים. בין אם זה יום ההולדת שלהם, חגיגה בגן או כל אירוע מיוחד, העוגות האלה מביאות שמחה והתרגשות עצומה לפנים הקטנטנות. עם הצבעים התוססים והעיצובים המפתיעים שלהן, עוגות הגן יעשו את החגיגה של ילדכם לבלתי נשכחת.