על קיץ וגמילה

הרבה מאד הורים לפעוטות מנצלים את עונות האביב והקיץ כדי לגמול את הילדים שלהם מחיתולים ואכן מדובר בעיתוי טוב מאד לעשות את זה. חשוב לעשות את זה נכון ולהיות קשובים לילד ולשפת הגוף שלו, מה שיבטיח תהליך מוצלח וקצר שממנו לא יהיה צורך לחזור לאחור. למה דווקא בקיץ ואיך לעשות את זה נכון??

איך גומלים פעוט מחיתולים בקיץ?

חשוב מאד להבין שהגמילה היא תהליך וצריך להתייחס אליה ככזאת. חשוב לשים לב שהילד מבין את המשמעות, שהוא מבין מה מצופה ממנו וכמובן ללוות כל שלב בתהליך בתמלול ברור של מה עושים עכשיו ומה עושים אחר כך. מומלץ שיהיה בבית ישבנון שיהיה נוח לפעוט לשבת איתו באסלה ויש הורים שמעדיפים סיר. לכל אחת מהאפשרויות יש את התכונות או היתרונות שלה וטוב שיש כמה אפשרויות לבחור מתוכן. חשוב להבין שמדובר בלמידה של פעולה חדשה ושל הקשבה חדשה לגוף שהפעוט לא רגיל אליהן ולכן צריך להתאזר בסבלנות.

 

למה לשים לב ואיך חשוב להיערך לקראת הגמילה?

בקיץ מבצעים מגוון רחב של פעולות שלא מתאימות לחור ואם יש במשפחה פעוט בגמילה חשוב להיערך לקראת הפעולות האלה. למשל, אין זה מקובל לקחת פעוט בגמילה לבריכה הציבורית או העירונית ללא חיתול ים בכל זאת, גם אם נדמה שתהליך הגמילה מתקדם בצורה טובה מאד. אפשר להמשיך בשגרה ולקחת כרגיל מתנפחים לבריכה או כל מה שאוהבים לעשות בו שימוש ולשחק בו אך את נושא הגמילה לא מומלץ להמשיך בבריכה עצמה. אם הולכים למקום סגור כמו מרכז מבקרים או מוזאון חשוב לשים לב כל הזמן היכן נמצאים השירותים ולקחת לשם את הפעוט מדי פעם.

 

הנוחות של גמילה בקיץ

לא בכדי זו התקופה הטובה ביותר לגמילת פעוטות. אפשר ללבוש בגדים קצרים, חם בחוץ ואפשר לייבש מהר כביסה שנרטבה ובאופן כללי נוח יותר ללמד את הפעוט על גופו בזמן הקיץ. חשוב מאד לקבל עצות והמלצות מאנשי מקצוע או מהורים אחרים שעשו את זה וייתנו טיפים ותובנות מהתהליך שהם עברו עם הפעוט שלהם. בדרך זו אפשר לגשת לתהליך בראש פתוח ולדעת שיש מה לעשות או איך להתמודד עם כל קושי שמתעורר. חשוב לא פחות כאמור להתאזר בסבלננות והרבה אורך רוח וגם להצטייד בכל מה שדרוש שיהיה בבית – סמרטוטי רצפהף תחתונים בשביל הפעוט, סיר, מגבונים והרבה בגדים להחלפה. אפשר להיות בטוחים שתוך פרק זמן קצר הגמילה תצליח.

ילדים ים
10 טיפים לבילוי בטוח ונעים עם ילדים בים

יציאה לים עם ילדים יכולה להיות חוויה מרגשת ובלתי נשכחת לכל המשפחה. בין אם אתם יוצאים לשייט או פשוט מבלים על שפת החוף, הבטיחות תמיד צריכה להישאר בראש סדר העדיפויות. עם קצת הכנה ידע חשובים, אתם יכולים להבטיח זמן בטוח ומהנה לכל המשתתפים ובפרט לילדים.

היריון
6 דברים שלא ידעת לגבי ההיריון שלך

הריון הוא מסע מופלא מלא בפליאה וציפייה, אבל הוא גם מלווה באינספור שינויים והפתעות. בעוד שהיבטים רבים של הריון ידועים היטב, ישנן כמה תופעות שפחות מדברים עליהן ועלולות לתפוס אותך לא מוכנה. הנה שישה דברים מסקרנים שאולי לא ידעת על ההיריון שלך:

מסיבת יום הולדת בגן עם עוגה
עוגות גן: ההפתעה המושלמת לילדים!

עוגות גן תמיד היו הפתעה מרתקת ומתוקה לילדים. בין אם זה יום ההולדת שלהם, חגיגה בגן או כל אירוע מיוחד, העוגות האלה מביאות שמחה והתרגשות עצומה לפנים הקטנטנות. עם הצבעים התוססים והעיצובים המפתיעים שלהן, עוגות הגן יעשו את החגיגה של ילדכם לבלתי נשכחת.