אוניברסיטה לתינוק – למה חשוב לקנות לו את זה?

מאת לירון תמם – אתר www.finder.co.il

בשנים הראשונות לחייו של תינוק בעולם, רוב הדברים שנקנה לו או נבקש שיקנו לו, אמורים לעזור לו בתהליך ההתפתחות שלו. הם אמורים לאפשר לו לפתח את החושים השונים, ובאופן כללי לפתח יכולות חיוניות להתפתחות בגיל זה, על מנת שהוא יוכל להתפתח ולהתקדם גם בעתיד.

אחד המוצרים הפופולאריים והחשובים ביותר עבור תינוקות, היא אוניברסיטה. מדובר במוצר ייחודי אשר כולל מזרון דק, אותו אפשר להניח על הרצפה ובכל מקום, על המזרון מותקנים אמצעים שונים, פריטים שהתינוק יכול להתבונן בהם ולשחק איתם.

בין היתר, מותקנים על המזרון מראה קטנה קשתות, צעצועים שמפעילים צלילים, צעצועים שהתינוק יכול להכניס לפה בצורה בטוחה, חפצים קלים שהוא יכול לתפוס אותם, צעצועים שהוא יכול לנדנד, מתקנים שונים שיכולים לספק לו תעסוקה במשך זמן רב, לגרום לו לחייך ולשמוח, ויותר מזה, יכולים לאפשר לו לגלות דברים חדשים על הסביבה ועל העולם.

לפני שנסביר כיצד אוניברסיטה יכולה לעזור לתינוק להתפתח, ומה בדיוק צריך לבחון כשרוכשים אוניברסיטה לתינוק, חשוב להדגיש, לא מדובר במוצר שמתאים לכל הגילאים, באופן טבעי. בעיקרון יש לרכוש אותו לתינוק כבר כשהוא נולד, ואפשר להשכיב אותו על הבטן או הגב, מגיל מספר שבועות, ולאפשר לו לשהות על המזרון כמשחק קבוע. סביר להניח שהוא ייהנה זה עד גיל שנה אולי קצת מעבר. צריך לציין גם, ברגע שבוחרים לקנות אוניברסיטה, יש לשים אותה במרחב מוגן, ויש להשגיח שהתינוק לא יוצא ממנה אל הרצפה הקרה והנוקשה.

כיצד האוניברסיטה יכולה לעזור לתינוק ואיך מבצעים קנייה נכונה

האוניברסיטה, כאמור, נועדה לעזור לתינוק לפתח חושים שונים. למשל, את חוש המישוש, חוש השמיעה, הראיה ואפילו העם, שכן יש באוניברסיטה נשכנים שהוא יכול להכניס לפה. אלו חושים שצריך לפתח אותם מגיל צעיר, ולכן חשוב שהתינוק ישחק על האוניברסיטה כבר משלב מספר שבועות.

בשביל לרכוש אוניברסיטה בצורה נכונה, יש לבחון מספר נקודות:

ראשית, היא צריכה להיות גדולה ולא קטנה, בשביל שהוא יכול לנוע עליה, בזחילה כמובן, וכן היא תוכל להכיל פריטים שונים.

שנית, יש לבחון שניתן להחליף את הפריטים השונים, על מנת שהתינוק יוכל ליהנות מצעצועים מגוונים ולא צעצועים אחידים כל הזמן.

שלישית, חשוב לוודא מי עומד מאחורי ייצור האוניברסיטה לתינוק, האם מדובר בגורם מוכר והאם המוצר קיבל את כל התקנים הרלוונטיים. חשוב מאוד להקפיד שהמוצר יהיה בטוח לשימוש עבור תינוקות.

ארבע, חשוב להקפיד על כך שיהיה ניתן לכבס את האוניברסיטה, קרי את המזרון. תינוקות פולטים ולא נרצה שהתינוק שלנו ישחק על מזרון מלוכלך.

חמש, רצוי לבדוק עד כמה הוא נוח לניידות, עד כמה הוא פשוט וקל. זאת על מנת שיהיה ניתן להעביר אותו בצורה נוחה ממקום למקום, בבית או ברכב.

ילדים ים
10 טיפים לבילוי בטוח ונעים עם ילדים בים

יציאה לים עם ילדים יכולה להיות חוויה מרגשת ובלתי נשכחת לכל המשפחה. בין אם אתם יוצאים לשייט או פשוט מבלים על שפת החוף, הבטיחות תמיד צריכה להישאר בראש סדר העדיפויות. עם קצת הכנה ידע חשובים, אתם יכולים להבטיח זמן בטוח ומהנה לכל המשתתפים ובפרט לילדים.

היריון
6 דברים שלא ידעת לגבי ההיריון שלך

הריון הוא מסע מופלא מלא בפליאה וציפייה, אבל הוא גם מלווה באינספור שינויים והפתעות. בעוד שהיבטים רבים של הריון ידועים היטב, ישנן כמה תופעות שפחות מדברים עליהן ועלולות לתפוס אותך לא מוכנה. הנה שישה דברים מסקרנים שאולי לא ידעת על ההיריון שלך:

מסיבת יום הולדת בגן עם עוגה
עוגות גן: ההפתעה המושלמת לילדים!

עוגות גן תמיד היו הפתעה מרתקת ומתוקה לילדים. בין אם זה יום ההולדת שלהם, חגיגה בגן או כל אירוע מיוחד, העוגות האלה מביאות שמחה והתרגשות עצומה לפנים הקטנטנות. עם הצבעים התוססים והעיצובים המפתיעים שלהן, עוגות הגן יעשו את החגיגה של ילדכם לבלתי נשכחת.