בוסטר לרכב או מושב בטיחות: מה ההבדלים?

הדאגה לבריאותם ובטיחותם של ילדינו מעסיקה אותנו מהרגע שהם יוצאים לאוויר העולם וממשיכה ללוות אותנו לאורך כל ימי חיינו. אנחנו חשים את כובד האחריות כבר בדקות הראשונות מחוץ לבית החולים, כשאנחנו נדרשים להחלטה כיצד להסיע את הרך הנולד הביתה בצורה הבטיחותית ביותר, ואותה תחושת אחריות כבדה חוזרת בכל פעם שאנו עולים עימו לרכב.

מושבי הבטיחות והבוסטרים לרכב, על סוגיהם השונים, נועדו לאפשר הסעה של ילדים מגיל לידה ועד לגיל 13, בצורה נוחה ובטוחה, כאשר לכל גיל יש את מושב הבטיחות המותאם לו.

מה ההבדל בין מושב בטיחות לבוסטר?

מושב הבטיחות מיועד לתינוקות וילדים עד גיל 3. מושב הבטיחות כולל חגורות בטיחות פנימיות המייצרות חמש נקודות אחיזה בגוף הילד ובכך מפחיתות את עוצמת הפגיעה במקרה של תאונה. מושב הבטיחות מעוגן למושב הרכב באמצעות חגורות הבטיחות של הרכב, או באמצעות שיטות עגינה שונות המותקנות ברכבים השונים.

הבוסטר הוא כיסא המורכב ממושב מגביה ומשענת גב המאפשרים להתאים את מושב הרכב לממדיו של הילד. הבוסטר מונח על מושב הרכב ומאפשר לילד ישיבה נוחה ויציבה, כשהוא חגור באמצעות חגורות הבטיחות של הרכב.

מושב בטיחות משולב כולל את כסא הבטיחות ואת הבוסטר במושב אחד, ומאפשר בגילאים המוקדמים לחגור את הילד ברצועות בטיחות פנימיות, ולאחר שהילד גדל ומגיע לגודל המאפשר מעבר לבוסטר, ניתן להסיר את רצועות המושב ולהשתמש בו כבוסטר עם שימוש בחגורות הבטיחות של הרכב לחגירת הילד. כסאות אלה נקראים גם Grow with you.

באיזה גיל עוברים ממושב בטיחות לבוסטר?

החוק בישראל מחייב הסעה של ילדים עד גיל 3 לפחות אך ורק בכיסא בטיחות. ההנחיות של ארגוני הבטיחות העולמיים מחמירות יותר וכוללות המלצה על שימוש במושב בטיחות עם רצועות פנימיות עד שהילד מגיע למשקל של 18 ק"ג.

לאחר שהילד מגיע למשקל של 18 ק"ג, ניתן להעבירו ממושב בטיחות לבוסטר, תוך כדי שאתם מקפידים ומוודאים שבמקום המיועד לבוסטר יש חגורת מותן וחזה המאפשרות חגירה מלאה של הילד, כשהוא יושב ישיבה ישרה וזקופה לאורך כל הנסיעה.

מה חשוב לבדוק לפני שרוכשים בוסטר?

תו תקן ובטיחות – בראש ובראשונה בוסטר איכותי הוא כזה שעומד בכל תקני הבטיחות המחמירים, הכוללים את צורת עגינת הבוסטר למושב הרכב, מבנה הבוסטר וחגורות הבטיחות ואיכות החומרים.

משענת גב וראש – תפקידו של הבוסטר הוא לא רק להגביה את הילד כך שיתאים לחגורת הבטיחות של הרכב, אלא גם לספק לו הגנה מרבית במקרה של תאונה. משענת הגב שומרת על חגורת הבטיחות במקומה הנכון במרכז בית החזה של הילד, ודואגת לאחיזה נכונה של גוף הילד.

מערכת הגנה צידית – מערכות המותקנות בצידי מושב הבטיחות וכוללות בולמי אנרגיה המגנים על התינוק במקרה של תאונות צד. מערכות ההגנה הצידיות מגנות על הילד ומפרידות בינו לבין דלתות הרכב, או כסאות הבטיחות שנמצאים מצדדיו.

טווח משקלים רחב – הבוסטרים השונים מותאמים לילדים במשקלים שונים. מומלץ לרכוש בוסטר בעל טווח גדול שישמש אתכם במשך שנים רבות וימשיך לשמור על בטיחות הילד בעת הנסיעה במהלך כל השימוש.

נוחות – הנוחות חשובה גם לילד היושב בבוסטר וגם להורים המתקינים אותו ברכב. בנוסף חשוב להקפיד על בוסטר העשוי מבדים איכותיים, רכים ונעימים, הניתנים להסרה בקלות ללא צורך בפירוק הכיסא מהרכב.

קראו עוד על בוסטר לרכב של ברייטקס.

עד איזה גיל צריך להשתמש בבוסטר?

לפי החוק הישראלי, ילדים עד גיל 8 לפחות חייבים להשתמש בבוסטר, אך הקריטריון החשוב באמת הוא גובהו של הילד – כאשר השימוש בבוסטר מומלץ עד שהילד יגיע לגובה 145 ס"מ, שכן רק בגובה זה חגורות הבטיחות של הרכב מתאימות לגופו ומגנות עליו כראוי.

מבחן חמשת הנקודות, הבוחן את צורת הישיבה של הילד במושב הרכב, מאפשר לכם ההורים לבדוק האם הגיע הזמן לוותר על הבוסטר.

אם גבו של הילד צמוד לגב מושב הרכב, הברכיים מקופלות בנוחות לכיוון רצפת הרכב בזווית של 90 מעלות, חגורת הבטיחות מונחת על אגן הירכיים, חגורת הבטיחות עוברת במרכז בית החזה, והילד יושב בנוחות ואינו מחליק ממושבו במהלך הנסיעה, ניתן להיפרד לשלום מהבוסטר.

מסיבת יום הולדת בגן עם עוגה
עוגות גן: ההפתעה המושלמת לילדים!

עוגות גן תמיד היו הפתעה מרתקת ומתוקה לילדים. בין אם זה יום ההולדת שלהם, חגיגה בגן או כל אירוע מיוחד, העוגות האלה מביאות שמחה והתרגשות עצומה לפנים הקטנטנות. עם הצבעים התוססים והעיצובים המפתיעים שלהן, עוגות הגן יעשו את החגיגה של ילדכם לבלתי נשכחת.

מדריך לרוכש שרשרת שמות אישית: תכונות עיקריות שיש לקחת בחשבון

האם אתה מחפש להוסיף נופך של התאמה אישית לקולקציית התכשיטים שלך? שרשרת שמות אישית עשויה להיות בדיוק מה שאתה צריך! בין אם אתה רוצה לענוד את השם שלך או את השם של אדם אהוב, שרשראות אלו הן אביזר אופנתי וייחודי. לפני ביצוע רכישה, חשוב להבין את התכונות העיקריות שיכולות להפוך שרשרת שמות אישית למיוחדת באמת.

מתנות
מתנות לילדים – לא מה שחשבתם

השמחה וההתרגשות שיש בכניסתו של תינוק קטן לעולם הן תחושות בלתי רגילות שאין להן תחליף, ולכן חשוב לחגוג את המאורע המיוחד הזה באמצעות הענקת מתנות מיוחדות ומרגשות באותה מידה. אם הוזמנתם למסיבת ברית, בריתה או חגיגה משפחתית צנועה לציון המאורע של הולדת תינוק חדש – כדאי שתגלו את האפשרויות העומדות בפניכם בכל מה שקשור למתנות לילדים, בין אם מדובר על תינוקות, פעוטות או ילדים בגילאי הגן.

יצירת חדר ילדים מונטסורי מעורר השראה

עיצוב חדר ילדים מונטסורי הוא תהליך תכנון מדויק ומחושב. בהשראת משנתה של מריה מונטסורי, גישה זו מתמקדת ביצירת סביבה מטפחת וממוקדת בילד המעודדת עצמאות, חקר ולמידה. מרכיב חיוני אחד בחדר מונטסורי הוא בחירת הרהיטים, כולל שידה מונטסורית.