קלינאית תקשורת – מתי נכון לפנות אליה?

 

הורים רבים מוצאים את עצמם נדרשים לשירותיהן של קלינאיות תקשורת, זאת עקב קשיים שונים שחווים ילדיהם בתהליך ההתפתחות בתקופת הגן ובית הספר. זה נכון, בין אם מדובר על בעיות מולדות או בעיות התפתחויות שונות.

קלינאית תקשורת, כידוע, מתעסקת בכל מה שקשור ליכולות התקשורת הבינאישיות. בין אם זה לקות בדיבור (כולל גמגום), לקות בהבנה, וכן לקויות של קריאה וכתיבה. כאמור, יש מקרים שהבעיות הן מולדות, כמו למשל במקרים של חירשות, אוטיזם, בעיות במבנה הלסת, תסמונות ומומים שונים, ויש לא מעט מקרים בהן מדובר על בעיות שנובעות מסיבות פסיכולוגיות, מנטאליות ועוד.

בשנים האחרונות, אנחנו רואים ביקוש רב לקלינאי תקשורת עבור ילדים שמתמודדים הן הפרעות קשב וריכוז, הן עם בעיות חברתיות אשר משפיעות על היכולת שלהם לתפקד בקרב ילדים אחרים, והן בקרב ילדים שנמצאים על הספקטרום. יש מקרים בהם זו חובה להשתמש בקלינאית תקשורת, שכן בלעדיה אי אפשר לקבל את הכלים הנדרשים להתמודדות עם הבעיה.

צריך לומר, במקרים מסוימים הטיפול של קלינאית תקשורת הוא חלק מסל הטיפולים שמקבל הילד עקב מצבו. יש מקרים, בהם ההורים צריכים למצוא קלינאית תקשורת באופן פרטי, שכן הקופה לא מממנת את הטיפול או בשביל לקבוע תור בהקדם, על מנת שיהיה ניתן להתקדם בתוכנית הטיפול. מאחר והרבה פעמים יש קשר בין חלקים שונים של התוכנית, הרי שיש צורך לבצע את הטיפול אצל הקלינאית כמה שיותר.

נקודה חשובה אחרת עליה צריך להתעכב היא, עד כמה הטיפול הוא חיוני ומתי אפשר להסתפק בתשובות ועזרה דרך כלים אחרים, למשל, דרך פורומים באינטרנט. מאז הימים הראשונים של הרשת, ובפרט כאשר החלו להופיע פורומים של אנשי מקצוע בתחום הרפואה, השתמשו גולשים ברשת על מנת לקבל תשובות לשאלות ובעיות שונות.

למשל, הרבה מאוד הורים נוהגים לפנות אל פורום פסיכולוגים בשביל לקבל מענה עבור ילדיהם. אם הילד מתנהג בצורה שנראית להם שונה או אם הילד מתמודד עם בעיות מסוימות בבית הספר, בוודאי אם מורים ומנהלים מעירים על כך להורים, אז הם מבקשים לדעת כיצד להתמודד עם הבעיה ומה עליהם לעשות. לשם כך, הם פונים אל פורום פסיכולוגים שיעזור להם.

אין בזה שום דבר רע, אלא אם מתייחסים לפורום כפתרון הטוב ביותר או היחידי. מאחר ודרך הפורום אי אפשר לקבל תשובה מלאה אודות הבעיה ואי אפשר לדעת בדיוק כיצד להתמודד איתה. מי שעונה איננו מכיר את הילד ולא מכיר את הבעיה איתה הוא מתמודד. אפשר לקבל כלים מסוימים שיכולים לעזור, אך זה לא יכול לבוא על חשבון טיפול אמיתי.


כיצד בוחרים קלינאית תקשורת

שני דברים חשובים בבחירת קלינאית תקשורת עבור הילד. הדבר הראשון זו הכימיה שיש לילד איתה. אפילו אם מדובר בילד קטן, עדיין הוא צריך להרגיש נוח ובטוח בזמן הטיפול איתה, הוא צריך ליהנות איתה ולהרגיש משוחרר בשביל שהטיפול יעבור בצורה טובה.

באופן טבעי זה תלוי לא מעט בקלינאית, ביכולת שלה להתחבר אל הילד, ביכולת שלה להגיע אליו ולעזור לו. לכן חשוב לבדוק המלצות וחוות דעת בכל מה שקשור לעבודה שלה עם ילדים.

הדבר השני שצריך לבחון זה ניסיון ותוכנית טיפול. בתור הורים, נרצה לדעת שהילד שלנו נמצא בידיים טובות גם בכל מה שקשור לתוכניות טיפול שהקלינאית יוצרת עבור הילד, בשביל שהוא יוכל להתגבר על הקשיים שעומדים מולו, ולראות התקדמות עקבי בתהליך לאורך זמן.

מסיבת יום הולדת בגן עם עוגה
עוגות גן: ההפתעה המושלמת לילדים!

עוגות גן תמיד היו הפתעה מרתקת ומתוקה לילדים. בין אם זה יום ההולדת שלהם, חגיגה בגן או כל אירוע מיוחד, העוגות האלה מביאות שמחה והתרגשות עצומה לפנים הקטנטנות. עם הצבעים התוססים והעיצובים המפתיעים שלהן, עוגות הגן יעשו את החגיגה של ילדכם לבלתי נשכחת.

מדריך לרוכש שרשרת שמות אישית: תכונות עיקריות שיש לקחת בחשבון

האם אתה מחפש להוסיף נופך של התאמה אישית לקולקציית התכשיטים שלך? שרשרת שמות אישית עשויה להיות בדיוק מה שאתה צריך! בין אם אתה רוצה לענוד את השם שלך או את השם של אדם אהוב, שרשראות אלו הן אביזר אופנתי וייחודי. לפני ביצוע רכישה, חשוב להבין את התכונות העיקריות שיכולות להפוך שרשרת שמות אישית למיוחדת באמת.

מתנות
מתנות לילדים – לא מה שחשבתם

השמחה וההתרגשות שיש בכניסתו של תינוק קטן לעולם הן תחושות בלתי רגילות שאין להן תחליף, ולכן חשוב לחגוג את המאורע המיוחד הזה באמצעות הענקת מתנות מיוחדות ומרגשות באותה מידה. אם הוזמנתם למסיבת ברית, בריתה או חגיגה משפחתית צנועה לציון המאורע של הולדת תינוק חדש – כדאי שתגלו את האפשרויות העומדות בפניכם בכל מה שקשור למתנות לילדים, בין אם מדובר על תינוקות, פעוטות או ילדים בגילאי הגן.

יצירת חדר ילדים מונטסורי מעורר השראה

עיצוב חדר ילדים מונטסורי הוא תהליך תכנון מדויק ומחושב. בהשראת משנתה של מריה מונטסורי, גישה זו מתמקדת ביצירת סביבה מטפחת וממוקדת בילד המעודדת עצמאות, חקר ולמידה. מרכיב חיוני אחד בחדר מונטסורי הוא בחירת הרהיטים, כולל שידה מונטסורית.